Com se diu aquest poble 
on salen el parlar
i viuen dins marès?
On he deixat la clau...

Tothom me diu: -Ep, mira!-
Jo vaig en falderet;
Em fan la cadireta
i em diuen: -Seu, ben dret!-

Com me dic! -els demano-
Em miro el cos, tan blanc;
A l'ombra d'una parra
mon pare és un bergant.

Un boig em pren la mida
i nedo en un estany;
Un cel m'hi agombola,
-Què he fet, del manual?

Que gent que hi ha a la plaça!
Quantes voltes he dat?
Jo que els llegeixo versos;
Tots xalen, i se'n van.

El bisbe em pentina,
la música ha parat;
Aumon no veig sortida,
arreu me'n puc tornar.

Si una al·lota mirava
per què m'agrada tant?
Paravents, a les portes,
tothom els ha posat.

En un vell setmanari
l'esquela han publicat;
Jugant de cul de bòtil
a un podi m'han pujat.

Què diuen per la tele?
Què pugen a Instagram?
Em compraré un Iphone
el dia del meu sant.

Me'n vaig a Macarella
amb els antics companys.
Allà veig en Banyeta
que m'hi espera fa anys.




 (Petit homenatge a J.V.Foix)



ANTONI TALTAVULL



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada